Thursday, October 30, 2008

cerita raya....

salam...

hari senin sebelum raya.......

bang chik dan pak teh menjadi tuan rumah bila kami beraya di bt 51 baru2 ni...kami 4 beranak balik kg pd hari senin sebelum raya...cadang nak beraya di sitiawan dulu...tp tetiba ja bang chik menukar arah....dlm perjalanan ke kg kami sempat menyinggah membeli daging dan siput mentarang...bang chik beli untk opah dan penghuni rumah bt 51...singgah kg c t a 1 kejab..bang chik ambik serai nak buat rendang.

tiba di bt 51.....unload barang2 kejab...tenguk apa yg patut ditambah...kami pi pekan pantai beli barang2 keperluan...lepeih tu..kakdah dan bang chik mulakan operasi......sedo2 udah nak berbuka....buat muka kesian pd mak ngah minah dan jan..hehehe..dpt la semangkok masak asam pedas dengan 4 eko ikan...yop pi beli ayam panggang kat sg batu.

selesai bebuka pak teh dtg .....kemudian pi solat terawih...kami ke rumah mak njang...yop dan si bongsu nak nenguk lynn dan adly...dpt makan kanji ,laksa mee dan banyak menu lain lg....

mlm tu kami tido kat bt 51..pak teh pun ade tp mak teh di lekir nguruskan rumah pusaka untuk adik beradik yg balik berhari raya...

kak dah keletihan...tido mati...pak teh yg kejutkan untuk saho.......

kali ni bang chik yg kemaskan barang2 untk balik kg...ada 4 biji bantal, 4 helai selimut, 2 helai cadar dan 3 toto nipis....ade cili sos,kicap,susu,kordial,kopi,gula,kettle,terung dan macam2 lg..penuh kereta...sibongsu dan yop kata'kenapa ayah...banyak sangat barang.....'

nanti bila senang kakdah sambung cerita..part 2...

3 comments:

azlanlin said...

Menarik cerita raya ni dipenghujung raya..heheh

My Republic said...

Askm Cik Puan, apa khabar? Tq banyak2 sudi menjengah blog Fendi. Tu la sayangnye cik puan x dpt singgah umah fendi. Abah n mak pun rindu nak berjumpa. Hari tu ada juga ternampak Pengarah di PKK kat kuarters B, sempat salam je. Hehe. Fendi sekeluarga sihat. Cuma masa Hari Raya hari tu fendi jd traumatik sgt sampai x leh nak tidur. Bimbang jd x boleh bangun mcm raya tahun lepas. Jd sepanjang malam x tido sebab fobia punya pasal. Menarik tul blog Cik Puan ada banyak gambo2.Fendi akan selalu singgah nanti di blog. Mak abah di sini pun kirim salam untuk cik puan sefamily dr Sabah ni.

KakDah said...

salam,

lan: cerita di penghujung raya.....agak sibuk sikit...menerima tetamu dan berjalan raya..hampir setiap hujung minggu n gi mkn kendhuri.....

fendi: panggil kak dah pun cukup x payah ber cik puan..... kami ke rmh en mus...Datuk KP pun ade....sambil sambut b day en azizi..pd 22.10 n en mus 30.10......saja nak buat kejutan pd en azizi hehehe..

jangan la cam tu....kalau x tido lagi la teruk....insyaallah 19.12 kami kesana lg....take care