Monday, November 05, 2007

Jumaat 26.10.2007

SiBongsu jemput rakan2 sekuliahnya beraya ke rumah. Petang Khamis baru dia bagi tau.....ribut juga la Kak Dah ...dia demand nak nasi tomato dan laksa mee. Kereta kami semput.....dan Bang Chik pula sibuk.....jadi Kak Dah pesan bahan2 basah dengan peniaga kedai runcit dibawah....'ada orang mau datang lagi ke', antara pertanyaannya.Kak Dah sibuk dari 25-26 haribulan.....ialah kita sorang2 nak uruskan...pada hal nasi dan lauk pauk ditempah...kek pula di beri oleh No.

Lepas Magrib....jemputan SiBongsu pun sampai.....ramai juga yg datang lebih kurang 60 orang....nampak mereka macam takut2 je .......iala kan rumah 'Pengarah' yg terkenal bermuka serius...lama2 baru nampak mereka tak malu2 lagi siap bergambar dengan Bang Chik.

Dua mlm sebelum tu, Zan anak beranak datang, Sham suami isteri dan Amir berkunjung kerumah.Kak Dah cuma buat cucur udang kering+bawang besar+ubi kentang+daun sup dan bawang yg di cicah ngan sambal tumis bilis....Sham dan isteri meninggalkan anaknya di kg..Teluk Intan...cuti sekolah nanti baru nak ambil.....baby baru 3 bulan....tu la mereka asyik mengelek baby Zan dan Zura yg di beri nama Kawal Rizmi......nak buat menantu kata Sham.....Amir ni masih bujang....sukakan kanak2...dan suka menolong orang......bertuah sapa dapat Amir.....Zira berikan Kak Dah cucur 'Meneram atau Denderam'....dulu Kakak bawakan 'Wajid' yg opah dan Mak Cho buat dan No pula bagi 'Dodol'....semuanye adalah makanan kegemaraan Kak Dah.

Nanti sambung semula.....

Kak Dah.

2 comments:

pemikir21 said...

wow..sudah update..btolke mama punya hp ilang?klu btol..aiseh..siannye..huhu..
(kami d semenanjung menantikan kepulangan mama n keluarga ke sini)

Pak Ngah said...

:: masih beraya di sabah ye... ye le tu... masih dalam Syawal...