Monday, February 19, 2007

Hari Raya Cina; ada orang pergi memancing!

Hari ini hari Isnin. Masih cuti. Hari Raya Cina yg kedua .... Dulu kita tak pernah sebut tahun baru cina .... yg kita tahu ialah Raya Cina je.

Kak Dah awal-awal lagi udah masak nasi, sambal tumis ikan temenung dan rebus telur. ... Bancuh air kopi! ... Abang Cik semalam sibuk cari t-shirt lengan panjang, topi cina sayur, dan perkakas memancing. ... Dengar cerita abangcik pergi dengan Timbalan Pengarah 1 dan En Fauzi. Katanya turun dekat Kg Tariyong, guna bot Ketua Kampung situ ... Kampung tu boleh nampak dari atas jambatan tinggi nak ke Tuaran ikut jalan sulaman. Tepinye berpasir takde hutan bakau.

Abang Cik ni yang Kak Dah tahu selama ini, suka benar menanam, berkebun dan pelihara ternakan. Memang dulu menjadi2. Masa di Kelantan dulu siap bawa balik cili merah dan tomato ke kampung. Masa di Manjoi pulak, jenuh makan ayam kampung peliharaan sendiri dan telur itik jawa.... Masa di Seremban berlambak2 limau kasturi export balik perak bila balik kampung.....

Tapi Bab Memancing ni prestasi Abang Cik kurang memberangsangkan ... setakat yang KakDah tahu le... Tangkapan memang ada la, tapi tak banyak mana. ... Tapi udah hobi, nak buat macam mana ..... Tepat pukul tujuh pagi, bekal siap dalam tuperware.

Cerita Lynn.
Semalam ada Kakak bagitau, hari isnin cukur kepala baby dia. Kita jauh-jauh ni dengo je la.....

4 comments:

azlanlin said...

HOBI: berubah2 mengikut citarasa semasa
REZEKI : dgn izin Allah & 3 elemen 1.masa 2. tempat 3. orang.

Kualiti Kehidupan Cemerlang KakDah sekeluarga yang diharungi sekarang akan lebih bermakna jika "tanpa mengubah laluan kehidupan seharian, pendapatan akan bertambah" melalui invest menggunakan internet.

Sebenarnya rahsia ini adalah seperti mana yang diajar oleh Robert Kiyosaki:
1.Jika Anda Mahu Sesuatu, Anda Berilah Sesuatu; dan
2.Orang yang KAYA tidak bekerja untuk Wang, sebaliknya WANG bekerja untuk mereka

EARN MORE BECAUSE YOU KNOW MORE

sila layari website:

http://www.abfund.biz
(x rugi apa2 jika melayarinya)

pada paparan ini, ada button member login di sudut atas sebelah kanan. Sila klik dan masukkan no id dan password paktam utk melihat akaun paktam yang baru beroperasi pada 17.01.07..baru sebulan.

Sila call/sms pktam utk dptkan no id & password.... lihatlah sendiri baru timbul perasaan ingin tahu...

019-7779327
walaupun sekadar berada dalam bilik kuliah di maktab melaka, alhamdulillah dr segi pendapatannya...

MINDA POSITIF MELAHIRKAN TINDAKAN YANG POSITIF....

KakDah said...

KakDah tak bergaji. Numpang BangCik je...... Tadi nampak BangCik telefon PakNgah tanyakan pasai tu..... Katanye nak dapatkan pandangan ketiga.... Nampak ada minat jugak...

azlanlin said...

FAKTA CIKGU LAN :
barang siapa yang melayari internet setiap hari, tetapi tidak memanfaatkan ke arah kebaikan dan keuntungan...adalah sentiasa dalam kerugian....

ABFUND:
sebenarnya...ramai golongan marhain di luar sana yang memanfaatkan peluang keemasan ini..melainkan kesanggupan kita keluar dari "belenggu kaca" yang melingkari hidup kita.

BELENGGU KACA :
kita nampak segalanya di luar sana...tetapi tidak cuba keluar untuk mendapatkannya....

PELUANG :
ramai org di sekeliling kak dah yang mampu memiliki peluang ini tetapi jika kita tidak memberikan peluang ini kepada mereka..SIAPA LAGI?

SIAPA LAGI:
siapa lagi yang perlu mendapatkan peluang ini jika tidak kita yang mulakan. Ayuh, kita bersama memanfaatkannya. Ahli2 puspanita memerlukan "dana" utk melancarkan program yg lebih berkesan.

DANA :
kaedah inilah yang dilaksanakan oleh cikgu lan untuk persatuan catur melaka. AJK membuat pelaburan mengikut jumlah yang mampu. masing2 akan membuat sumbangan untuk persatuan mengikut persetujuan.....

PELABURAN:
USD1000 = RM3800
% = 2.8% SEHARI.
=USD28 X 100 HARI = USD2800

maka keuntungannya ialah
usd2800 - usd1000 = usd1800

oleh itu,
usd1800 / 100hari = usd18

bermakna:
sehari bersih ialah usd18

usd18 X 30 hari(sebulan) = usd540

maka gaji kita sebulan ialah :

usd540 x rm3.50 = 1890.00 sebulan

SIAPA NAK BAGI?

fikir2kan ler......

lepas nih...mungkin tiada lagi cerita2 semacam nih lg.... PELUANG HANYA DIBERIKAN PADA YANG BERMINAT SAHAJA....

Pak Ngah said...

:: ABFUND: boleh dicuba...tak mahu banyak....cuba le sikit...tapi... kalau ada peluang labur banyak tu....kenapa cuma dilabur sikit...?