Friday, November 24, 2006

Sambungan Ladies Night......details......

Ketika nak melangkah masuk dewan tu, ustazah menyapa......Kak Dah....kami nak jemput akak merasmikan PROGRAM MALAM TAUTAN UKHUWWIAH.....boleh ke? Spontan Kak Dah jawab boleh.....dalam hati tak kan Bang Chik larang kut......pulak tu acara glamor nak pergi....tak kan yang ni tak boleh......Pantas, ustazah menghulurkan surat jemputan. Cuba bayangkan kalau Kak Dah kata......tenguk le dulu. Disambungnye lagi nanti kami beri teks ucapan....

Sambil makan tu Kak Dah bersembang ngan wakil Sabah, kalu boleh nak tumpang aktiviti mereka, maklum le....nak joint yang di KPTM......walaupun 2 1/2 jam perjalanan , belanja beso tu....katanye kami akan jemput.

Bila bertanya tentang menu makanan, mereka kata sedap dan cukup rasa cuma tak berkuah....sup tom yam dihidangkan awal2 lagi jadi tak dapat makan ngan nasi. KJ Hospitaliti pulak komen cuma combination colour masakan tak berapa kena....Bendahari kata....kalau ada lagi makan2 ni akan diminta pendapatnye...Nanti akan ada penambah baikan.....+ve thinking.

Kak Dah juga bertanya kepada salah seorang pensyarah hospitaliti...tahun depan boleh sponser ke kek.....Wau....boleh tak ade masaalah katanye...Nanti boleh le ditunjukkan kepakaran students nye. Ada juga yang tawarkan diri nak memberi ceramah masa bengkel grooming dan etika meja makan nanti. Sorang lagi tambah, Kak..nanti beritahu bila nak adakan ceramah Tentang Perkahwinan dan Perceraikan,Hak Suami dan Isteri tentang anak.....mengikut Hukum Sivil dan Islam....kami akan cuba cari peguamnye untuk bagi ceramah.....Bravo.....input semuanye +ve.

Masa nak balik...gi jumpa Pn Satriah dari Bilqis Butik....ucapkan banyak2 terima kasih.......dia pulak kata, Terima Kasih kerana sudi memperagakan busananye.....kira Puspanita bantu promosi usahawan bumi la ni....ia le dia kata nak ambil peragawai pro mahal......

Pada Kak Dah...memang puas hati le perjalanan acara malam tu....ahli2 tak nak terlalu formal.
Balik rumah....lega...dalam kepala udah merancang untuk tahun depan......Kot2 Penasihat kata boleh buat lagi.

Lupa nak tulis tadi,....ketika menunggu kenderaan pd malam tu...terserempak dengan kaum Adam....siap mereka kata.......orang ada Ladies Night....boleh le......kami nak minta Men Night jugak le....Kak Dah kata,kami ni nak gi Jamuan Penutup Raya..je....bye, bye....

Malam tu Kak Dah sudahi ngan rangkap pantun , entah kena entah tidak berbunyi,

Cantik bergaya Dara dan Mak Dara,
Bergaya sakan ke jamuan makan,
Bersamalah kita beramah mesra,
Menambahkan lagi ahli persatuan.

Setakat ini dulu....malam nanti akan adalagi lapuran terkini......

Pak Tam....sms tentang gambo2 tu............lewat la agaknye...kena tunggu urussetia siapkan dulu, Kak Dah bawa gambo tp lupa nak snap, risau akan kelancaran perjalanan majlis...........Baru tahu macammana Bang Chik rasa..........

2 comments:

KakDah said...

ooops, Pembetulan......Kak Dah bawa kamera tapi lupa nak Snap.....

Pak Ngah said...

...Pengalaman yang diperolehi bukan dari sekadar "pembacaan dan pemerhatian" semata2.

Mak Ngah kata: Kekadang kita terasa semacam adanya kepuasan..
yang tak terhingga..yang sukar diyatakan ...yang tak dapat dinukil dalam bentuk madah bicara..bilamana apa yang kita usahakan atau yang kita juga turut melibatkan diri di dalam perancangan, pengendalian dan pengelolaan sesuatu perkara atau aktiviti yang berjaya disempurnakan. Seronok...sangat!! Tahniah dan Syabas!!!