Monday, September 10, 2007

Terkena dan dikenakan

Ptg semalam kami ditaman mainan, ramai2 pi makan durian, rambutan, duku langsat, langsat, buah mata kucing dan buah tarap.KakDah dan BangChik tiba lewat sampaikan Zan called mengingatkan.......Sesampai disitu.....semuanye tengah jamu selera.......bayar rm 10 untuk 3 org.....KakDag minta Chef Saiful pileh durian mana yg baik......memang sedap...isi kuning ....makan seulas.....bila pusing nak ambil lagi sebelah udah hilang.....KakDah tanye sapa ambil....BangChik kata tak.....kemudian En Mus TP menganggukkan kepala, katanye nampak sedap....dia senyum....tp sebelah tu cuma ade seulas je......saja nak riuhkan suasana.....

Sambil makan sambil sembang Saiful, Zan dan Poji longgokkan buah rambutan dan langsat depan KakDah macamla boleh makan habis semua tu.....lepeh tu Kia , Pozi dok usik KakDah makan banyak sorang2...sambil kata e...gi teman KakDah makan.......banyak tu......KakDah masih tak puas hati...sebab baki rm 1 belum dapat.....selamba Poji dan Zan kata sebab bawa balik ,harga lebih.....macamla KakDah mintak anto ke tingkat 5.......sampei sudah tak dpt baki...hehehe...buah yg habis dibawa balik sedikit sorang .......masih berbaki di anto ke asrama atau surau ,KakDah tak pasti...Amir uruskan...

Puspanita buat mesyuarat tergempar kat situ.....mentelah ajk2nye ade ......ramai nak beniaga masa puasa ni....Kia, Farah, Azah dan Vel akan uruskan......Pengarah sampuk...nak ke khemah sendiri....hehehe.....tp lepas ni kena jaga...uruskan sendiri....tp untk bulan ni pi sewa dulu.....

Malam kami 3 beranak ke Macdonal....sambut 1 hari awal...bday SiBongsu.....pilihan sendiri. SiBongsu kata...nak rm100, nak h/set baru,nak laptop dan nak pendahuluan alaun rm500..hehehe....lunch td Kakdah beritahu BangChik.....eh.....BangChik senyum....tugas kakDah beritahu BangChik udah selesai..........




1.20 ptg td BangChik bertolak dari rumah nak ke PUO Ipoh.Hari ni jugak bbay SiBongsu....18 tahun....tadi KakDah sms dia'happy b day,semoga adik bertambah matang seiring dengan usia,jangan lupa pelajaran, Ma sentiasa mendoakan kebahgian adik,luv u".Tapi dia tak balas.....tel abis credit........itu SiBongsu Kakdah....ptg balik dari kuliah..kenapa buat sup tak buat tom yam....tp dihirupnye sup bermangkok2......hehehe....malam ade kelas katanye....walaupun alaun BangChik beri setiap bulan dlm akaun bank, td masa nak turun minta rm10...nak top up....malas ke auto teller.....jauh....(cuma depan balai pengawal).....SiBongsu mama....

Tengah hari td....ade isteri staff called ....berminat nak ambil gerai untuk bazar Ramadhan....

Senja tadi kawan KakDah sms...'puting beliung dari PSA kata pengarah bru En Azizi . Ya ke?'KakDah jawab...'kami tak tau pun..., usah le pecaya kabo tu...'

Kejap td BangChik sms ..baru kat Tapah......


Stop kat sini dulu.....

Salam.

3 comments:

Pak Ngah said...

:: PSA... balik ke tempat lama le tuuu... tahniah awal daripada kami di Bumi Kenyalang.

bangchik said...

jangan percaya khabar-khabar angin.

azlanlin said...

Tahniah juga dr PakTam Sekeluarga! Boleh le ada tempat bertanggak lepas ni....takyah direct terus ke Perak jika balik dr Johor. Wakaka